سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استخراج بیت کوین

داتلود جدیدترین اسکریپت بیت کوین وافزایش هش ریت کریپتوتب . اسکریپت رول10000 و... در سایت معتبر https://www.draamd.com/

 

هارد فورک بیت کوین چیست؟

هارد فورک بیت کوین چیست؟

 

در اوایل سال 2009 ، یک توسعه دهنده نرم افزار مرموز ، با نام مستعار Satoshi Nakamoto کار می کرد ، یک برنامه نرم افزاری منتشر کرد که بیت کوین ، اولین ارز رمزنگاری شده را ایجاد کرد. از آن زمان به بعد ، بیت کوین جذابیت گسترده ای در سراسر جهان کسب کرده و صدها ارز دیجیتال دیگر را الهام می بخشد.

بسیاری از این ارزهای رمزپایه از فناوری هایی استفاده می کنند که از قبل در برنامه و مفهوم اولیه Satoshi وجود داشته است. دیگران مدل بیت کوین را می گیرند و آن را سازگار می کنند یا سعی در بهبود آن دارند.

در برخی موارد ، بیت کوین تغییراتی ایجاد می کند که بر اساس همان مفهوم و برنامه اساسی استوار است اما از اصل متفاوت است. در این شرایط ، بلاکچین بیت کوین فرایندی را تجربه کرده است که به عنوان فورکینگ شناخته می شود . با انشعاب ، بلاکچین به دو موجودیت مجزا تقسیم می شود. از زمان شروع بیت کوین ده ها چنگال وجود داشته است ، اما فقط برخی از آنها پروژه های قابل دوام هستند. 

غذاهای کلیدی

  • هارد فورک بیت کوین به یک تغییر اساسی در پروتکل بلاکچین بیت کوین اشاره دارد که به طور موثر منجر به دو شاخه می شود ، یکی که پروتکل قبلی را دنبال می کند و دیگری که نسخه جدید را دنبال می کند.
  • در طول یک هارد فورک ، نرم افزار پیاده سازی بیت کوین و روش های استخراج آن به روز می شود. هنگامی که کاربر نرم افزار خود را بروزرسانی می کند ، آن نسخه تمام تراکنش های نرم افزار قدیمی را رد می کند و به طور موثر شاخه جدیدی از بلاکچین ایجاد می کند.
  • از طریق این روند انشعاب است که ارزهای دیجیتال مختلفی با نام های مشابه بیت کوین ایجاد شده است ، از جمله بیت کوین پول نقد و طلای بیت کوین.
  • بیت کوین XT یکی از اولین هارد فورک های قابل توجه بیت کوین بود.
  • بیت کوین پول نقد همچنان موفق ترین هارد فورک ارز رمزنگاری اولیه است. از ژوئن 2021 ، یازدهمین ارز دیجیتال بزرگترین سقف بازار است. 1

از طریق این روند انشعاب است که ارزهای دیجیتالی مختلفی با نام های مشابه بیت کوین ایجاد شده است. از جمله این موارد می توان به Bitcoin Cash و Bitcoin Gold اشاره کرد. برای سرمایه گذار معمولی ارزهای رمزپایه ای ، تشخیص تفاوت بین این ارزهای رمزپایه و ترسیم نمودارهای مختلف در جدول زمانی دشوار است. در زیر ، بسیاری از مهمترین چنگالهای بلاکچین بیت کوین طی چندین سال گذشته را مرور خواهیم کرد.

 

درک هارد فورک بیت کوین

در سال 2009 ، اندکی پس از انتشار بیت کوین ، Satoshi اولین بلوک بلاکچین بیت کوین را استخراج کرد. 2 این به عنوان بلوک Genesis شناخته می شود ، زیرا نشان دهنده تأسیس ارز رمزنگاری شده همانطور که ما می شناسیم است. در اوایل این روند Satoshi توانست تغییرات زیادی در شبکه بیت کوین ایجاد کند. این مسئله به طور فزاینده ای دشوار شده است و پایگاه کاربران بیت کوین با اختلاف چشمگیری رشد کرده است.

این واقعیت که هیچ شخص یا گروهی نمی تواند تعیین کند چه زمانی و چگونه باید بیت کوین به روز شود ، به همین ترتیب روند بروزرسانی سیستم را پیچیده تر کرده است. در سالهای پس از Genesis Block ، چندین فورک فورک وجود داشته است .

علاوه بر هارد فورک ، ارزهای رمزنگاری شده از جمله بیت کوین نیز دچار چنگال نرم می شوند. تفاوت سخت فورک و نرم فورک در این است که نرم فورک منجر به ارز جدید نمی شود. نرم چنگال ها تغییری در پروتکل بیت کوین است ، اما محصول نهایی بدون تغییر باقی می ماند. چنگال های نرم با گذشته سازگار هستند.

در طول یک هارد فورک ، نرم افزار پیاده سازی بیت کوین و روش های استخراج آن به روز می شود. هنگامی که کاربر نرم افزار خود را بروزرسانی می کند ، آن نسخه تمام تراکنش های نرم افزار قدیمی را رد می کند و به طور موثر شاخه جدیدی از بلاکچین ایجاد می کند. با این حال ، آن دسته از کاربرانی که نرم افزار قدیمی را حفظ می کنند ، همچنان به پردازش معاملات ادامه می دهند ، به این معنی که یک مجموعه معاملات موازی در دو زنجیره مختلف انجام می شود.

هارد فورک بیت کوین چیست؟

 

جدول زمانی هارد فورک بیت کوین

بیت کوین XT

بیت کوین XT یکی از اولین هارد فورک های قابل توجه بیت کوین بود. این نرم افزار توسط مایک هرن در اواخر سال 2014 راه اندازی شد تا شامل چندین ویژگی جدیدی باشد که وی پیشنهاد داده بود. در حالی که نسخه قبلی بیت کوین حداکثر هفت تراکنش در ثانیه مجاز بود ، بیت کوین XT 24 تراکنش در ثانیه را هدف قرار داد. برای رسیدن به این هدف ، پیشنهاد افزایش اندازه بلوک از یک مگابایت به هشت مگابایت است. 3

Bitcoin XT در ابتدا با بیش از 1000 گره در اواخر تابستان 2015 نرم افزار خود را با موفقیت اجرا کرد. 4 با این حال ، فقط چند ماه بعد ، این پروژه علاقه کاربران را از دست داد و اساساً توسط کاربران رها شد. Bitcoin XT دیگر موجود نیست ، وب سایت اصلی آن اکنون از بین رفته است.

بیت کوین کلاسیک

هنگامی که Bitcoin XT کاهش یافت ، برخی از اعضای انجمن هنوز می خواهند اندازه بلوک افزایش یابد. در پاسخ ، گروهی از توسعه دهندگان Bitcoin Classic را در اوایل سال 2016 راه اندازی کردند. بر خلاف XT ، که پیشنهاد می کند اندازه بلوک را به هشت مگابایت افزایش دهد ، کلاسیک قصد داشت آن را فقط به دو مگابایت افزایش دهد. 3

مانند Bitcoin XT ، Bitcoin Classic با حدود 2000 گره برای چندین ماه در طول سال 2016 مورد علاقه اولیه قرار گرفت. 4 این پروژه امروز نیز وجود دارد و برخی از توسعه دهندگان به شدت از Bitcoin Classic پشتیبانی می کنند. با این وجود ، به نظر می رسد جامعه ارزهای رمزپایه بزرگتر معمولاً به گزینه های دیگر روی آورده اند.

بیت کوین نامحدود

Bitcoin Unlimited از زمان انتشار در اوایل سال 2016 تاکنون چیزی شبیه به یک معما باقی مانده است. توسعه دهندگان این پروژه کدی را منتشر کردند اما مشخص نکردند که به چه نوع چنگال احتیاج دارد. Bitcoin Unlimited با اجازه دادن به ماینرها برای تصمیم گیری در مورد اندازه بلوک هایشان ، گره ها و ماینرها اندازه بلوک هایی را که می پذیرند ، حداکثر تا 16 مگابایت ، خود را متمایز می کنند. 3

علی رغم علاقه طولانی مدت ، بیت کوین نامحدود تا حد زیادی موفق به کسب مقبولیت نشده است.

شاهد جدا

Pieter Wuille ، توسعه دهنده Bitcoin Core ، ایده شاهد تفکیک شده (SegWit) را در اواخر سال 2015 ارائه داد. به زبان ساده ، SegWit قصد دارد اندازه هر معامله بیت کوین را کاهش دهد ، در نتیجه اجازه می دهد معاملات بیشتری به طور هم زمان انجام شود. SegWit از نظر فنی یک چنگال نرم بود . با این حال ، ممکن است پس از طرح اولیه هارد فورک به شما کمک کند. 5

بیت کوین کش

در پاسخ به SegWit ، برخی از توسعه دهندگان و کاربران بیت کوین تصمیم گرفتند که برای جلوگیری از به روزرسانی پروتکل ایجاد شده ، یک هارد فورک را شروع کنند. بیت کوین کش نتیجه این چنگال سخت بود. در اوت 2017 ، وقتی کیف پول های Bitcoin Cash معاملات و بلاک های بیت کوین را رد کردند ، از بلاک چین اصلی جدا شد.

Bitcoin Cash همچنان موفق ترین هارد فورک ارز رمزنگاری اولیه است. از ژوئن 2021 ، یازدهمین ارز دیجیتال بزرگ با سقف بازار است که بخشی از آن به دلیل حمایت بسیاری از چهره های برجسته در جامعه ارزهای رمزپایه و بسیاری از مبادلات رایج است. 6

Bitcoin Cash اجازه بلوک های هشت مگابایتی را می دهد و پروتکل SegWit را قبول نمی کند. 7

طلای بیت کوین

Bitcoin Gold یک چنگال سخت بود که اندکی پس از بیت کوین پول نقد ، در اکتبر 2017 دنبال شد. سازندگان این هارد فورک با هدف بازگرداندن قابلیت استخراج با واحدهای پردازش گرافیکی اساسی (GPU) ، زیرا احساس کردند ماینینگ از نظر تخصصی بیش از حد تخصصی شده است تجهیزات و سخت افزار مورد نیاز 8

اگرچه در ابتدا استخراج بیت کوین با استفاده از لپ تاپ های شخصی و رایانه های رومیزی امکان پذیر بود ، اما رشد روز افزون کار استخراج و همچنین ظهور سخت افزار Application Specific Circuit Integrated (ASIC) که به طور خاص برای استخراج بیت کوین ایجاد شده است ، استخراج سودآوری بیت کوین را غیرممکن کرده است در خانه با استفاده از سرعت پردازش یک رایانه شخصی. برخی از فورک های بیت کوین ، از جمله بیت کوین طلا ، سعی کرده اند با تغییر سخت افزار لازم برای ایجاد اتصال شبکه ، بیت کوین را در دسترس بیشتر قرار دهند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد هارد فورک Bitcoin Gold “پیش استخراج” بود ، فرایندی که تیم توسعه پس از انجام چنگال 100000 سکه استخراج کرد. 9 بسیاری از این سکه ها در “وقف” خاصی قرار گرفتند و توسعه دهندگان اظهار داشتند که این موقوفه برای رشد و تأمین مالی اکوسیستم طلای بیت کوین استفاده خواهد شد ، همچنین بخشی از این سکه ها به عنوان پرداختی برای توسعه دهندگان نیز در نظر گرفته می شود.

به طور کلی ، Bitcoin Gold به بسیاری از اصول اساسی بیت کوین پایبند است. با این حال ، از نظر الگوریتم اثبات کار (PoW) که از استخراج کنندگان نیاز دارد ، متفاوت است. 10

SegWit2x

هنگامی که SegWit در آگوست 2017 اجرا شد ، توسعه دهندگان برای م plannedلفه دوم ارتقا protocol پروتکل برنامه ریزی کردند. این اضافی که به SegWit2x معروف است ، باعث ایجاد یک هارد فورک می شود که اندازه بلوک آن دو مگابایت است. 11

قرار بود SegWit2x به عنوان یک هارد فورک در نوامبر 2017 برگزار شود. با این حال ، تعدادی از شرکت ها و افراد جامعه بیت کوین که در ابتدا از پروتکل SegWit پشتیبانی می کردند ، تصمیم گرفتند که از جز the دوم خارج شوند. تا حدی ، واکنش ناشی از SegWit2x شامل محافظت در برابر پخش (و نه اجباری) از پخش بود. این می تواند تأثیر عمده ای در انواع معاملات که چنگال جدید پذیرفته است داشته باشد.

در تاریخ 8 نوامبر 2017 ، تیم پشتیبان SegWit2x اعلام کرد که هارد فورک برنامه ریزی شده آنها به دلیل اختلافات بین طرفداران قبلی پروژه لغو شده است. 12

هارد فورک بیت کوین چیست؟

 

سوالات متداول هارد فورک بیت کوین

چنگال Bitcoin برای Dummies چیست؟

ساده ترین راه برای تصور کردن چنگال در بلاکچین ارز رمزنگاری شده ، تصور این است که چنگال مجموعه قوانین جدیدی را برای دنبال کردن بیت کوین معرفی می کند.

بعد از یک چنگال ، بلاکچین بیت کوین به دو مسیر بالقوه رو به جلو تقسیم می شود. پس از معرفی یک قانون جدید ، کاربران استخراج می کنند که بلاکچین خاص بیت کوین می تواند برای پیروی از یک سری قوانین یا قانون دیگر انتخاب کند. این انتخاب شبیه چنگال موجود در جاده است.

اولین چنگال بیت کوین چه بود؟

دو بزرگ هارد فورک بیت کوین Bitcoin Cash و Bitcoin Gold هستند ، گرچه چنگال های کوچکتر و دیگری نیز وجود داشته است. اولین فورک بیت کوین قابل توجه Bitcoin XT بود که در سال 2014 توسط مایک هرن راه اندازی شد. در حالی که نسخه قبلی بیت کوین حداکثر هفت تراکنش در ثانیه مجاز بود ، بیت کوین XT 24 تراکنش در ثانیه را هدف قرار داد. برای رسیدن به این هدف ، پیشنهاد افزایش اندازه بلوک از یک مگابایت به هشت مگابایت است.

چه زمانی بیت کوین فورک کرد؟

چنگال ها معمولاً به منظور افزودن ویژگی های جدید به زنجیره بلوکی انجام می شوند. بیت کوین از زمان معرفی برای اولین بار در سال 2009 مورد چنگال های مختلفی قرار گرفته است. هر یک از این تقسیم ها نسخه های جدیدی از ارز بیت کوین را ایجاد کرده است. بیت کوین به عنوان یک کد منبع باز منتشر شد و قرار بود با گذشت زمان بهبود یابد. چنگال های بیت کوین نتیجه طبیعی ساختار سیستم بلاکچین است که بدون اختیارات مرکزی کار می کند.

اولین چنگال بزرگ بیت کوین در اواخر سال 2014 بود.

هارد فورک خوب است یا بد؟

هر هارد فورک می تواند تأثیر عمیقی بر ارز رمزپایه بگذارد. این اغلب یک زمان ناپایدار برای ارز رمزنگاری شده است. در بعضی موارد ، جامعه درباره ضرورت و تأثیر تغییراتی که توسط چنگال تحریک می شود ، دچار اختلاف نظر می شود. علاوه بر این ، قیمت ارز رمزنگاری شده به طور کلی در حدود زمان یک فورک فورک بسیار بی ثبات است.

 

خط پایین

طی چند سال ، بیت کوین تعداد زیادی چنگال را بارور کرده است. گرچه هیچ کس نمی تواند به طور قطعی بگوید ، اما به احتمال زیاد ارز رمزنگاری شده در آینده نیز چنگال های نرم و سخت را تجربه خواهد کرد ، جامعه رمزارزها را به طور مداوم رشد می دهد و در عین حال پیچیده تر می کند.