استخراج بیت کوین

داتلود جدیدترین اسکریپت بیت کوین وافزایش هش ریت کریپتوتب . اسکریپت رول10000 و... در سایت معتبر https://www.draamd.com/
نظر

 

 

 کاردانو (ADA) چیست؟


Cardano یک پلتفرم بلاک چین غیرمتمرکز اثبات سهام (PoS) نسل سوم است که برای جایگزینی کارآمدتر برای شبکه‌های اثبات کار (PoW) طراحی شده است. مقیاس‌پذیری، قابلیت همکاری و پایداری در شبکه‌های PoW مانند اتریوم به دلیل زیرساخت‌های هزینه‌های رو به رشد، مصرف انرژی و زمان کند تراکنش محدود می‌شود.

چارلز هاسکینسون، یکی از بنیانگذاران بلاک چین اثبات کار (PoW) اتریوم، پیامدهای این چالش ها را برای شبکه های بلاک چین درک کرد و در سال 2015 شروع به توسعه Cardano و ارز دیجیتال اصلی آن یعنی ada کرد و پلتفرم و ada را راه اندازی کرد. توکن در سال 2017.

 

 

پلت فرم Cardano بر اساس پروتکل اجماع Ouroboros اجرا می شود. Ouroboros که توسط Cardano در مرحله پایه ایجاد شد، اولین پروتکل PoS است که نه تنها ایمن بودن آن ثابت شد، بلکه اولین پروتکلی بود که توسط تحقیقات دانشگاهی علمی مطلع شد. هر مرحله یا دوره توسعه در نقشه راه کاردانو با چارچوب مبتنی بر تحقیق همراه است، که بینش های بررسی شده با روش های مبتنی بر شواهد را برای پیشرفت به سمت و دستیابی به نقاط عطف مرتبط با جهت های آینده کاربردهای استفاده از هر دو ترکیب می کند. شبکه بلاک چین و توکن

 کلمات کلیدی 

  • Cardano یک پلت فرم بلاک چین است که هدف آن یک پلت فرم توسعه برنامه غیرمتمرکز (DApp) با دفتر کل چند دارایی و قراردادهای هوشمند قابل تأیید است.
  • کاردانو در پنج مرحله ساخته می‌شود: پایه‌گذاری، تمرکززدایی، قراردادهای هوشمند، مقیاس‌بندی و حاکمیت.
  • کاردانو بر اساس پروتکل اجماع اثبات سهام Ouroboros اجرا می‌شود و پیشرفت‌ها توسط تحقیقات دانشگاهی محقق می‌شود.
  • رمزارز اصلی کاردانو “آدا” نام دارد.
  • نظارت کاردانو غیرمتمرکز است و توسط بنیاد کاردانو، IOHK و EMURGO مشترک است.

 

 درباره کاردانو 

چارلز هاسکینسون، یکی از بنیانگذاران اتریوم ، توسعه کاردانو را در سال 2015 آغاز کرد و این پلتفرم را در سال 2017 راه اندازی کرد. 5 کاردانو خود را به عنوان جایگزینی برای اتریوم معرفی کرده است. هر دو پلتفرم برای کاربردهای مشابه، مانند قراردادهای هوشمند ، استفاده می‌شوند و هدفی از ساختن یک سیستم متصل و غیرمتمرکز دارند. کاردانو خود را نسخه به روز شده اتریوم می داند و خود را به عنوان پلتفرم نسل سوم بر اعتبار نسل دوم اتریوم معرفی کرده است. هدف پلتفرم بلاک چین ارائه خدمات بانکی به افراد بدون بانک در جهان است .

کاربردهای اصلی کاردانو در مدیریت هویت و قابلیت ردیابی است. برنامه قبلی را می توان برای ساده سازی و ساده سازی فرآیندهایی که نیاز به جمع آوری داده ها از منابع متعدد دارند استفاده کرد. کاربرد دوم را می توان برای ردیابی و ممیزی فرآیندهای تولید یک محصول از منشأ تا کالاهای نهایی و به طور بالقوه حذف بازار برای کالاهای تقلبی مورد استفاده قرار داد.

“آدا” ارز دیجیتال کاردانو است و به نام آدا لاولیس، کنتس قرن نوزدهم و ریاضیدان انگلیسی که به عنوان اولین برنامه نویس کامپیوتر شناخته می شود، نامگذاری شده است.

نظارت بر پیشرفت اکوسیستم پروتکل کاردانو غیرمتمرکز است و مسئولیت ها توسط شرکای کاردانو مشترک است: بنیاد کاردانو، IOHK، و EMURGO. بنیاد کاردانو، یک سازمان غیرانتفاعی، متولی قانونی است که مسئولیت نظارت و نظارت اولیه بر برند کاردانو را بر عهده دارد. این بنیاد، دیده شدن پروتکل را در صحنه جهانی ارتقا می‌دهد، فرصت‌های مورد استفاده را پرورش می‌دهد و با سیاست‌گذاران، تنظیم‌کننده‌ها و دانشگاه ارتباط برقرار می‌کند.

IOHK یک شرکت مهندسی نرم افزار و فناوری است که مسئولیت ساخت کاردانو را بر عهده دارد و دارای یک بازوی تحقیقاتی است که به ترویج آموزش بلاک چین اختصاص دارد. IOHK از نزدیک با شرکای دانشگاهی همکاری می کند تا نه تنها ماموریت آموزشی خود را پیش ببرد، بلکه مقیاس پذیری طولانی مدت پروتکل کاردانو را با استفاده از جدیدترین تحقیقات علمی بررسی شده برای اطلاع رسانی به روز رسانی پلت فرم قبل از اجرا، بهبود بخشد. EMURGO شریک فناوری جهانی است که مسئول پذیرش تجاری پروتکل کاردانو است و کسب‌وکارها را در طیف وسیعی از بخش‌ها در سیستم بلاک چین ادغام می‌کند.

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) چیست؟

 مراحل توسعه کاردانو 

Cardano در پنج مرحله برای دستیابی به هدف خود ساخته شده است. توسعه شبکه به یک پلت فرم توسعه برنامه غیرمتمرکز (DApp) با دفتر کل چند دارایی و قراردادهای هوشمند قابل تأیید. در عامیانه به عنوان یک دوره نامیده می شود. پنج مرحله یا دوره عبارتند از:

  • بنیاد (دوران بایرون)
  • عدم تمرکز (دوران شلی)
  • قراردادهای هوشمند (دوران گوگن)
  • مقیاس بندی (دوران باشو)
  • حکومت داری (دوران ولتر)

 

 مثال هایی با استفاده از Cardano

سازمان‌های پشتیبان کاردانو سه محصول منتشر کرده‌اند: Atala PRISM، Atala SCAN و Atala Trace. اولین محصول به عنوان یک ابزار مدیریت هویت به بازار عرضه می شود که می تواند برای دسترسی به خدمات مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، می توان از آن برای تأیید اعتبار برای افتتاح حساب بانکی یا واجد شرایط بودن برای کمک های دولتی استفاده کرد. دو محصول دیگر برای ردیابی سفر یک محصول از طریق زنجیره تامین استفاده می شوند .

Cardano همچنین در حال توسعه یک پلت فرم قرارداد هوشمند است که به عنوان یک پلت فرم پایدار و ایمن برای توسعه برنامه های غیرمتمرکز در سطح سازمانی عمل می کند . در آینده نزدیک، تیم کاردانو قصد دارد از یک سیستم حکومت‌داری دموکراتیک در زنجیره به نام Project Catalyst برای مدیریت توسعه و اجرای پروژه‌ها استفاده کند. آنها همچنین سیستم مدیریت خزانه خود را برای تامین هزینه های آتی با استفاده از Project Catalyst اصلاح خواهند کرد.

 

الزامات کاردانو

قلب هر پلتفرم بلاک چین الگوریتمی است که برای ایجاد بلاک ها و اعتبارسنجی تراکنش ها استفاده می کند. Cardano از Ouroboros استفاده می کند، الگوریتمی که از پروتکل اثبات سهام (PoS) برای استخراج بلاک ها استفاده می کند. این پروتکل برای کاهش مصرف انرژی در طول فرآیند تولید بلوک به حداقل ممکن طراحی شده است. این کار را با حذف نیاز به قدرت هش یا منابع محاسباتی عظیم که در عملکرد الگوریتم اثبات کار (PoW) مورد استفاده توسط بیت کوین نقش اساسی دارند، انجام می دهد .

در سیستم PoS Cardano، staking توانایی یک گره را برای ایجاد بلوک ها تعیین می کند. سهام یک گره برابر با مقدار آدا، ارز رمزنگاری شده Cardano است که در دراز مدت در اختیار آن قرار دارد.

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) چیست؟

Ouroboros چگونه کار می کند

در سطح گسترده، Ouroboros به شرح زیر عمل می کند. زمان فیزیکی را به دوره‌هایی تقسیم می‌کند که از شکاف‌هایی تشکیل شده‌اند که دوره‌های زمانی ثابتی هستند. اسلات ها شبیه شیفت های کاری در یک کارخانه هستند. در حال حاضر، یک دوره پنج روز طول می کشد، و یک اسلات یک ثانیه طول می کشد، اما این اعداد قابل تنظیم هستند و می توانند پس از پیشنهاد به روز رسانی تغییر کنند. دوره ها به صورت دایره ای کار می کنند: وقتی یکی پایان می یابد، دیگری شروع می شود.

هر اسلات دارای یک رهبر اسلات است که توسط یک سیستم “لاتاری” انتخاب می شود. در این سیستم، هر چه سهام بیشتر باشد، شانس برنده شدن در لاتاری بیشتر است. رهبران اسلات وظایف زیر را بر عهده دارند:

  • اعتبار سنجی معاملات
  • ایجاد بلوک های تراکنش
  • افزودن بلوک‌های تازه ایجاد شده به بلاک چین کاردانو

Ouroboros به تعداد کمی از دارندگان ada نیاز دارد تا آنلاین باشند و اتصال شبکه خوبی داشته باشند. برای کاهش بیشتر مصرف انرژی، الگوریتم حاوی مفهوم استخرهای سهام است. دارندگان Ada می توانند خود را در استخرهای سهام سازماندهی کنند و چند نفر را برای نمایندگی از استخر در طول اجرای پروتکل انتخاب کنند، که مشارکت را آسان می کند و از ایجاد بلوک حتی اگر برخی از آنها آفلاین هستند اطمینان حاصل کنند.

 

ملاحظات معدن

استخر سهام یک گره سرور قابل اعتماد است که متعهد به اجرای پروتکل 24/7 از طرف دارندگان ada است. استخرهای سهام سهام ترکیبی از سهامداران مختلف را در یک نهاد واحد نگهداری می کنند و مسئول پردازش تراکنش ها و تولید بلوک های جدید هستند.

در یک سیستم اثبات کار (PoW)، انگیزه‌های اقتصادی برای ماینرها برای مشارکت در شبکه و ایجاد بلاک‌ها، پاداش ارز دیجیتال و کارمزد تراکنش است. Ouroboros جوایزی را از یک دوره جمع‌آوری می‌کند و آنها را بین سهامداران و سهامداران توزیع می‌کند. به هر کدام بر اساس نسبت سهمی که در طول دوره پرداخت کرده‌اند پاداش داده می‌شود، به این معنی که سهام بالاتر پاداش بیشتری دریافت می‌کند.